Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.02.2012 19:44 - Звездният Път на Сантяго 7
Автор: bobibozhinova50 Категория: Туризъм   
Прочетен: 4670 Коментари: 3 Гласове:
6

Последна промяна: 06.02.2012 13:01


Продължение от Звездният Път на Сантяго 6.

    Burgos e голям красив град, провинция Burgos в автономна област Castilla y Leon. Намира се сред ниска планина пресечен от река Arlanson , която го дели на стара и нова част.    По исторически данни Бургос е населен още в неолита и началото на желязната епоха, около 4500 г. пр.н. е. През 884 г. Алфонсо III Астурийски издига около града крепост, за да го защити от атаките на маврите.    Бургос е избран за столица и остава такъв още от 1085 г.

image

   Катедралата Санта Мария е в готически стил, чийто строеж е започнал през 1221 г. и продължил до XV век.    Бургос има над 500 римски паметници и е класиран, като един от най-големите колекции от Средновековното изкуство в Европа. През 1984 г. е обявен за Световно културно наследство на Юнеско.
image

image

   Puerta de Santa Maria е оформена през XVI век, като феодален замък. Арката е релефно изображение на исторически личности.    В Бургос има много места, където поклонниците могат да се настанят за почивка и нощуване. Хижата, където бях аз е Hospital de peregrinos Santiago y Santa Catalina ( Болница за поклонници Сантяго и Санта Каталина ). На първия етаж е голям параклис и салон, и от тях по тясна, вита стълбичка се качва, и влиза в огромна обща спалня. От прозореца се наблюдава оживената улица, която отвежда след стотина метра до катедралата.    Направи ми впечатление, че Бургос е богат на много статуи, паметници, монументи, скулптури- на поклонници, на полицай-регулировчик, на куче, на бик, на седящи и вървящи хора и др.

image

image

image

image
  
   Особена красива е Glorieta de los Peregrinos ( Кръгов площад на поклонниците ). На висока наклонена колона е окачена огромна кратуна за вода и тояга. От красива огромна мида и около нея под различен ъгъл строи вода с различна сила
.
   От Бургос по посока към Нontanas, Castrojeris до Boadilla del Camino Пътя е последователни спускания и изкачвания - средна степен на трудност. Никакъв проблем за преoдоляването на днешните 59 км. Под Puente de itero del Castillo спокойно разливa мътните си води река Pisuerga, придошла от вчерашния дъжд. Моста е построен специално за поклонниците на Камино де Сантяго от Алфонсо VI.

image

Веднага след моста има паметник с очертан маршрут от региона, като се посочва , че тук   завършва провинция Бургос и започва провинция Паленсия.
image

  Следва- Звездният Път на Сантяго 8.




Тагове:   camino de santiago,   burgos,   puente de itero,


Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. viliponcheva - Привет Боби!Този постинг ме раз...
10.02.2012 22:07
Привет Боби!Този постинг ме развълнува. До преди 2 години не бях излизала от България. Малкият ми син от 5 години живее в Испания в село Виллеркао, на около 70км от Бургос http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1397017245796.2045416.1243183827&type=3.
Още при първото отиване в Бургос, попаднахме на пътя на поклонниците. Синът ми вече знаеше за тази моя мечта и когато забелязал двама, от вълнение само подвикваше - мамо..., мамо..., виж, виж ... (може би разбирате какво изживях в момента - сълзите ми капеха, а аз забравих децата и тръгнах след младежите http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1397017245796.2045416.1243183827&type=3#!/photo.php?fbid=1406728128562&set=a.1406696327767.2046257.1243183827&type=3&theater). След няколко дни синът ми предложи да тръгна с него(той беше шофьор на камион към бургоска фирма), защото почти нямаше да се видим. В понеделник сутринта сме във фирмата, чакаме да му дадат маршрута и... усмян до уши ми съобщава - хайде по пътя на Сантяго!(оказа се, че първата му кирия е за Сантяго де Компостела). За мен това бяха 5 невероятни дни, всяка следваща кирия беше все в този район, стигнахме и до Финистере, и втори път до Сантяго http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1408676657274.2046486.1243183827&type=3 и http://www.facebook.com/media/set/?set=a.1408983304940.2046520.1243183827&type=3 Така вече съвсем се настроих за Пътя. Иска ми се да срещна някой, който би тръгнал с мен. Голям проблем ми е, че незнам езика. Август започнах да го уча сериозно!!!, но като започна учебната година и ... всичко отиде на кино. От 6 години се грижа за майка ми, която е неподвижна (Паркинсон), много ми е трудно, защото е тежка жена, а сестра ми може да я вземе само юли или август. Дали бих се справила сама и с минимални познания от испански, английски и що годе руски? Пиша хаотично, вълнувам се, притеснявам се ,че може би Ви досаждам, но... искам да стъпя на Камино. С обич и уважение за търпението Виолета
цитирай
2. bobibozhinova50 - Виолета, здравей.
11.02.2012 21:30
Твоето вълнрние се предаде и на мен.Върховно преживяване.Накрая не ми се искаше да свършва Пътя.Ще успееш.Вярвай ми.Има много поклонници които не знаеха испански, освен поздравяване.Дори да се заблудиш, като те видят , че си в неправилна посока ще те опътят.Едно само КАМИНО„ КАМИНО и ще те насочат.Аз обърках пътя защото съм на колело и не мога да следя стрелките по замята , огради и т.н..А пешеходците просто от тях се ръководят.Няма да се загубиш. Много важно е да имаш картите -маршрута
На тях са на всеки 2-3-4 км. посочено следващото населено място и отбелязано трудността на отсечката, какво мошеш да правиш там- телефон, интернет, магазин или ресторант,важни телефони.Една карта е за около 30 км. Толкова колкото пешеходец може за деня да измине.Ще се радвам да минеш Камино Ако те интересува нещо повече-ПИТАЙ.Радвам се ако мога да ти бъда полезна.
цитирай
3. viliponcheva - Здравейте! Много, много благодаря ...
11.02.2012 22:06
Здравейте! Много, много благодаря за отзивчивостта. Със сигурност ще питам за много неща в следващите дни напред. Надявам се на срещата от групата Камино - дано срещна единомишленик, та даже и само за началото. В момента обстановката в страната е такава, че на фона на студа и трагедиите, би било грубо да питам за среща или да обявявам на страницата за моето желание. В по-следващите седмици ще напиша на страницата на групата за моята мечта и надежда. С уважение Виолета
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bobibozhinova50
Категория: Туризъм
Прочетен: 95367
Постинги: 20
Коментари: 55
Гласове: 13
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930